Enovate gir teknisk support på PAD på vegne av Kompetanse Norge. Det er kostnadsfritt for prøvestedet å benytte seg av PAD support.
Dersom du har behov for assistanse, er det bare å søke om hjelp på disse sidene. Om du ikke finner den hjelpen du trenger, kan du registrere en sak, så vil vi ta kontakt med deg.
Når det er tilgjengelige operatører vil det også være mulig å kontakte support med chat. Når dette er tilgjengelig, vil det være synlig nederst på siden markert med Chat.
Support-telefonen er betjent mellom klokken 08:00 og 16:00 alle virkedager og mellom klokken 08:00 og 21:00 alle prøvedager i prøveperioden. Dersom du ønsker support på kveldstid utenom prøveperioden, kan du sende en e-post til support. Vi fakturerer da prøvestedet per time og per telefonsamtale.
Har du tekniske problemer, er det nyttig for oss om du kan oppgi:
- Hva er brukernavnet ditt
- Hvilken nettleser og versjon du bruker (for eksempel Internet Explorer versjon 11)
- Hvilket operativsystem du bruker (for eksempel Windows 7)
Av og til kan det også være nyttig å kunne se det du ser på skjermen din. Da kan det være nyttig å legge ved et skjermbilde når du oppretter saken. For å ta skjermbilde i Windows, klikk på Windows-tast/Print Screen (prt scrn), som du finner på tastaturet ditt. Du tar da et skjermbilde av hele skjermen som lagres som en fil på din pc. Du kan også velge å ta bilde av det aktive vinduet istedenfor hele skjermen. Du klikker da på Alt + Print Screen. Skjermbildet kan sendes som vedlegg når saken opprettes.
Alle bør søke om hjelp i supportportalen før support kontaktes.