Det prøveadministrative systemet (PAD) har nå egen supportportal. Her vil du finne korte artikler og hjelpetekster knyttet til viktige temaer om prøvegjennomføringen.


Under Prøvegjennomføring ligger alt prøvestedene må gjøre for å klargjøre pc-ene og prøvestedet for digitale prøver, som blant annet sjekkliste for ikt-ansvarlige, ofte stilte spørsmål og oversikt over skjermbilder i prøven. Her finner du også artikler om hvordan prøvestedene kan:


  • finne brukernavn/passord til kandidatene og dagens kode til delprøvene
  • skrive ut oppmøteliste til kandidatene
  • følge progresjonen til kandidatene underveis i prøven som prøveleder
  • nullstille og gjenåpne prøver
  • føre resultater på muntlig prøve
  • skrive ut resultater etter sensuren er klar


Hvis du har et konkret problem under prøvegjennomføringen som ikke står beskrevet i portalen, kan du ta kontakt med Enovate-support. Det kan du gjøre på følgende måter:


Kontakt support via Chat. Klikk på Chat-knappen som du finner nederst til høyre i dette vinduet.  




Registrer ny sak. Trykk på Registrer ny sak oppe i toppen av supportportalen.




Fyll deretter ut feltene før saken registreres. En fordel med å registrere saken slik framfor å sende inn e-post, er at du får automatisk forslag til løsning på problemet ditt når du skriver inn Emne i saken. Og support får også informasjon som om f.eks. brukernavnet ditt, som vi trenger i nesten alle tilfeller for å kunne gi deg nødvendig hjelp.


Du kan selvsagt fortsatt nå support på telefon 40 00 21 38.